Trening

Trening

 

 

Zadaniem treningu CrossFit jest przygotowanie człowieka na każde wyzwanie fizyczne. Zarówno na to co nieznane, niespodziewane jak i poznane w życiu codziennym, sportowym oraz w warunkach ekstremalnych. Trening CrossFit opiera się o rozwój 10 cech motorycznych człowieka:

  1. Sprawność układu sercowo-naczyniowo-oddechowego

  2. Wytrzymałość siłowa

  3. Siła

  4. Gibkość/mobilność

  5. Moc

  6. Szybkość

  7. Koordynacja

  8. Zwinność

  9. Równowaga

  10. Celność i dokładność

Różnorodność treningu zapewnia ciągła zmienność, wysoka intensywność oraz obecność ruchów funkcjonalnych. Ciągła zmienność ćwiczeń możliwa jest dzięki wykorzystaniu elementów ćwiczeń kondycyjnych, gimnastycznych oraz podnoszenia ciężarów. Indywidualne dopasowanie treningu do możliwości i poziomu sprawności fizycznej trenującego sprawia, że każdy trening staje się ciekawy oraz przynosi wiele korzyści. Natomiast ruchy funkcjonalne towarzyszą nam na co dzień (siadanie, wstawanie, podnoszenie, chodzenie), dlatego ważne jest aby zachować odpowiednie wzorce tych podstawowych ruchów motorycznych.

 


TYPY ZAJĘĆ:

 

  • Intro – Zajęcia wprowadzające składające się z części teoretycznej oraz praktycznej. Jeżeli chcesz dołączyć do naszej ekipy to w pierwszej kolejności musisz zaliczyć zajęcia tego typu. Część teoretyczna to krótki wykład zawierający najważniejsze informacje dotyczące treningu CrossFit oraz jego założeń. Na części praktycznej poznasz podstawowe elementy treningu.
  • CrossFit Beginners – Trening dedykowany osobom początkującym, które dopiero rozpoczynają przygodę z tego typu aktywnością fizyczną. Na zajęciach najważniejsza jest nauka oraz ćwiczenie techniki. Największy nacisk kładziemy na jakość wykonywanych ćwiczeń a niekoniecznie czas.
  • CrossFit Ladies – CrossFit 4 Ladies to treningi dedykowane kobietom, które chcą trenować CrossFit we własnym gronie pod okiem profesjonalistów. Regularne treningi gwarantują wymodelowaną i smukłą sylwetkę, elastyczne mięśnie bez cellulitu, sprawne mięśnie, które spalają dodatkowe kalorie a przede wszystkim lepsze samopoczucie i siłę!
  • CrossFit Advanced – Zajęcia skierowane do osób średniozaawansowanych, które posiadają już odpowiednią technikę, siłę i wytrzymałość. Podczas treningów pojawią się podstawy podnoszenia ciężarów czy gimnastyki.
  • CrossFit Gymnastics – Zajęcia, które opierają się na jednym z trzech fundamentów treningu CrossFit, czyli gimnastyce sportowej. Na zajęciach zajmiemy się budowaniem odpowiedniej siły, skupimy się na rozwoju gibkości oraz zwrócimy uwagę na zwiększenie równowagi. Dzięki takiej pracy nauczysz się kontrolować swoje ciało. Zajęcia dedykowane są każdemu, kto chce nauczyć się chodzić na rękach, podciągać oraz sprawnie wykonywać Muscle Up. 
  • Weightlifting – Zajęcia dedykowane każdej osobie, której zależy na wszechstronnym treningu swojego ciała. Podnoszenie ciężarów stanowi jeden z filarów treningu CrossFit. Zajęcia przeznaczone są zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Osoby początkujące dzięki zajęciom poznają od podstaw technikę bojów olimpijskich (rwanie i podrzut). Natomiast zaawansowane będą miały możliwość udoskonalenia swojej techniki. Na zajęciach pojawia się wiele ćwiczeń pomocniczych stosowanych w treningu podnoszenia ciężarów. 
  • Crossfit Endurance – to program treningowy zaprojektowany by poprawić technikę, zwiększyć prędkość biegu, wzmocnić wytrzymałość i ograniczyć ryzyko kontuzji. Na treningach stopniowo poznacie swój organizm oraz jego reakcje na określone ruchy w danych progach tlenowych. Taka wiedza i świadomość ciała pomoże lepiej rozplanować siły w trakcie zmagań na treningu. Treningi będą opierały się o poprawę szybkości, wytrzymałości, siły i techniki biegu. W celu zwiększenia siły i mocy na treningu pojawią się ćwiczenia na Assault Bike i ergometrze, również po to żeby poprawić systemy wydolności tlenowej i beztlenowej. 
  • Mobility – Zajęcia wspomagające każdego sportowca, niezależnie od poziomu wytrenowania. Trening polega na zwiększaniu zakresu ruchomości w stawach oraz rozciągnięciu poszczególnych taśm mięśniowych. Największą barierą do uzyskania prawidłowej techniki ćwiczeń w  treningu CrossFit oraz sportach siłowych jest niepełny zakres ruchomości oraz przykurcze mięśni. Zajęcia idealnie rozluźnią ciało oraz poprawią gibkość. Mobility to zajęcia służące zwiększeniu możliwości ludzkiego ciała oraz zoptymalizowaniu wyników sportowych poprzez doskonałe przygotowanie ciała do treningu.
  • Yoga – stanowi połączenie pracy z ciałem, oddechem i umysłem, co prowadzi do osiągnięcia wewnętrznej harmonii czy równowagi. Podczas zajęć pojawią się pozycje, dzięki którym kształtuje się smukła sylwetka, zwiększa się gibkość i mobilność a dodatkowo pozycje wpływają na odporność organizmu poprzez lepsze ukrwienie i metabolizm oraz postawę ciała. Yoga również znacząco wpływa na redukcję stresu! Poziom trudności poszczególnych pozycji można z łatwością dopasować do indywidualnych potrzeb, dlatego na zajęcia może przyjść każdy! 
  • Kettelbells – Podczas zajęć używamy odważników kettlebells. Zajęcia służą do rozwoju siły funkcjonalnej oraz wytrzymałości angażując w ćwiczenia całe ciało. Trening z kettlebell jest niewiarygodnie intensywny, efektywny i bezpieczny! Pomaga zrzucić wagę a przy tym poprawia kondycję, funkcjonowanie ciała, dzięki treningowi zyskasz wyprostowaną sylwetkę. Trening z odważnikami pozwala na budowanie siły przy zachowaniu gibkości – siła, która nie sięga celu jest bezużyteczna. 
  • KIDS 4-6 lub 7-12 – Ogólnorozwojowy trening dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat  lub 7 do 12 lat. Zajęcia dla dzieci, to nie tylko dobra zabawa i praca w zespole ale również kształtowanie poprawnej postawy ciała, nauka prawidłowych odruchów oraz rozładowanie stresu. Trening gwarantuje rozwój cech motorycznych dzięki, którym poprawia się zdrowie i sprawność fizyczna!
  • Hell Rider CORE – Zajęcia opierające się na ćwiczeniach funkcjonalnych z ciężarem własnego ciała. W treningu wykorzystywane są specjalne taśmy Hell Rider od MTidea, która specjalizuje się w produkcji sprzętu do gimnastyki i kalisteniki. Trening z taśmami gwarantuje rozbudowę gorsetu mięśniowego, który wspomaga kręgosłup i zapewnia świetnie zbudowane mięśnie brzucha, stabilizację centralną, silne plecy oraz mięśnie ud i pośladków. Marzenia o wyrzeźbionym ciele w końcu są możliwe do zrealizowania! Każde ćwiczenie rozpoczyna się od napięcia mięśni brzucha.

 

SŁOWNIK POJĘĆ

hiveTRENING